בחמישי הקרוב – דיון פורום עם יהושע פוקס בעקבות פירסום מאמרו "בינה על-אנושית, בינה אל-אנושית"

פוסט אורח של יהושע פוקס.

ביום ה' הקרוב 24.5 בין 19:00 ל-21:00, אענה על שאלות ואנהל דיון פתוח בפורום-רשת, בחסות כתב העת גלילאו, בנושא המאמר שלי "בינה על-אנושית, בינה אל-אנושית" שהופיעה במהדורת מאי.

הכתובת לפורום: http://forums.ifeel.co.il/forum_topics.asp?FID=17

המאמר הוא סקירה של הנחות המחקר של מכון הייחודיות, ומבוא לתורת הבינה המלאכותית ה"ידידותית."

המאמר הוא הראשון בעולם במגזין מדע פופולרי הסוקר את התחום הזה. למדע פופולרי יש תפקיד מפתח בהצגת המדע, שהרי הפרסומים האקדמיים רבים ומגוונים מרמת איכותם, וקשה לדעת מה הוא המדע רציני. לעומת זאת, התקשורת ההמונית בוחרת נושאי מדע בלי הבחנה, כמעין בידור. אבל כתב עת איכותי למדע פופולרי יברור ויציג את את ההתפתחויות הרציניות והחשובות במדע.

המאמר הוא אחד משלושה הישגים קטנים בהם היינו הראשונים בעולם בתמיכה במכון הייחודיות ותוכנית המחקר שלו, המנסה לעצב מראש בינה כללית מלאכותית שלא תשמיד את האנושות כתוצאת לוואי של שאיפה למטרות שלה, ומאידך תעזור לאנושות להגשים את כל רצונותינו.

1. ב-2004, תיאר יובל דרור בהארץ, "כשהאדם יברא את אלוהים, רצוי שהוא יהיה ידידותי"  את תורת "הבינה המלאכותית הידידותית", אמנם ללא פרטים ועם כמה אי-דיוקים. מאמר זה היה הראשון בנושא בעולם שהופיעה בכתב-עת ערוך (דהיינו, תחת פיקוח של עורכים, בניגוד לבלוג או דף אינטרנט אישי)

2. ב-2010, נתן משרד החוץ את המימון הממשלתי הראשון אי-פעם  לפעילות של מכון הייחודיות: הוא נתן מענק לכנס אייקון TLV  שאיפשר את הבאת נשיא המכון מיכאל ואסר להרצות בארץ.

3. השנה, כאמור, המאמר שלי הופיע בגלילאו—הראשון מסוגו בעולם בכל שפה שהיא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *