אנחנו לא לבד

aubrey_1

מאת איליה סטמבלר

בתמונה דר' אוברי דה גריי מאת "קרן האסטרטגיות להפיכת קצב ההזדקנות לזניח"

הפוסט מעודכן לנובמבר 2013

אנחנו לא לבד

רבים מאתנו הקדישו מחשבה להיותנו בני תמותה והתמרדו בנפשם נגד העובדה המצערת הזאת, ואף העלו במוחם את האפשרות להילחם בה בפועל על מנת להאריך את חיינו ואת חיי האנשים הקרובים לנו, לא רק עד "מאה ועשרים" אלא הרבה מעבר לזאת.  וככל שהמחשבות האלה עולות, הן כמעט תמיד נשכחות מהלב, הדעת מוסחת מהן ואף עולה החשש האם ההרהורים האלה אינם אלא חריגות מהנורמה ויש לדכא אותם מיד. במקרה כזה חשוב לדעת כי מחשבות כאלה והרצון להילחם באויב האכזרי ביותר שלנו, הזקנה והמוות מזקנה, הם לגיטימיים ומוצדקים והם מניעים מספר רב של אנשים בעולם לפעולה אמיתית. להלן רשימה קצרה של אתרים דוברי אנגלית של הארגונים החשובים ביותר בתנועה העולמית להארכת חיים אשר מציבה כמטרה מחקר מעמיק של תופעות הזקנה, ומציאת אמצעים ממשיים כדי להלחם בה. הארגונים האלה רובם אינם אקדמיים גרידא אלא "צמחו מהשטח" ומאגדים אנשים שמאמינים כי מתוך אחדות של פעילים בעלי השקפה דומה והעלאת המודעות לנושא המאבק נגד הזקנה, יצמח השיפור האמיתי בתוחלת ובאיכות החיים.

תעיינו באתרים האלה ואולי תצטרפו למאבק.

האגוד הבינלאומי לאריכות החיים

International Longevity Alliance

הארגון, הכולל קבוצות מתהוות ביותר מ-50 מדינות, דוגל בקידום אריכות ימים בריאה לכלל האוכלוסייה באמצעות מחקר מדעי, בריאות הציבור ופעילות חברתית. הארגון מקדם ושם דגש על המאבק נגד האויב העיקרי של אריכות ימים בריאה – תהליך ההזדקנות.

http://longevityalliance.org/

SENS Project – Strategies for Engineered Negligible Senescence – headed by Dr. Aubrey de Grey of Cambridge  http://www.sens.org

פרויקט הסנ"ס – אסטרטגיות להנדסת הזדקנות זניחה בהנהגת דר' אוברי דה גריי מקמבריג'– הנו אחד הפרויקטים המובילים למחקר תהליכי הזדקנות לשם מציאת אמצעים רדיקלים להארכת חיים. בניגוד למוסדות אקדמיים רגילים, הפרויקט משלב "אנשים מהשורה" – סטודנטים ומתנדבים במחקר, פעולות הסברה והתרמה.

Methuselah Foundation

http://www.mfoundation.org

"קרן מתושלח" הוקם אף הוא ע"י דר' דה גריי ומטרתו לחקור אמצעים להארכת חיים בעכברים, מתוך הנחה כי מציאת אמצעים יעילים בבעלי חיים תסלול דרך להארכת חיים בבני אדם.

Heales – European Healthy Life Extension Society

http://www.heales.org/

ארגון אירופאי לקידום הארכת חיים בריאים

  Longecity – Advocacy and Research for Unlimited Lifespans

http://www.longecity.org/

לונגסיטי –  הנו הפורום המוביל לדיון בכל הנושאים הקשורים להארכת חיים, ומונה כעשרת אלפי חברים, בעלי עניין בתחום. בנוסף לדיונים המגוונים, הארגון מקדם "פעילות בשטח" – כנסים, פרסומים ותמיכה במחקר.

Humanity Plus (formerly World Transhumanist Association)

http://humanityplus.org

אנושות פלוס (לשעבר האיגוד הטרנסהומניסטי העולמי) תומך בשימוש מוסרי בטכנולוגיות לשם הרחבת יכולות בני אדם. ובכלל זה היכולת הבסיסית שלנו והיא היכולת לשרוד. שאיפה זאת היא הבסיס לפילוסופיה של טרנסהומניזם.

Institute for Ethics and Emerging Technologies – IEET

http://www.ieet.org

גם המכון לאתיקה וטכנולוגיות מתהוות אשר מאגד הוגים טכנו-פרוגרסיביים מוקדש לתמיכה ודיון רחב בטכנולוגיות שעשויות לשפר את היכולות האנושיות, ובראש וראשונה היכולת של שמירה על החיים.

Lifeboat Foundation – safeguarding humanity from existential threatshttp://lifeboat.com/ex/main

הארגון "סירת הצלה" מתריע נגד הסכנות הקיומיות לאנושות, ובכלל זה האיום הרובץ של הזדקנות.

Denigma – Deciphering the Enigma of Aging

www.denigma.de

טכנולוגיות מידע ובינה מלאכותית עשויות להוות כלי הכרחי בחקר הארכת חיים מתוקף יכולתן ההשוואתית והאנליטית. פרויקט ה"דניגמה" נועד "לפענח את תהליך ההזדקנות" על מנת להצביע על דרכי ואמצעי הארכת חיים מועילים.

Kurzweil AI net

http://www.kurzweilai.net

אתר המידע של הממציא והעתידן האמריקאי ריי קורצווייל מכיל אינפורמציה מקיפה אודות המגמות הטכנולוגיות העכשוויות והעתידיות אשר עשויות להוביל ל"סינגולריות טכנולוגית" דהיינו הרחבה רדיקלית של היכולות האנושיות באמצעות טכנולוגיות – בינה מלאכותית, ננו-טכנולוגיה, הנדסה גנטית והארכת חיים. כפי שקורצווייל התבטא באחד מספריו – "תחייה מספיק זמן כדי לחיות לנצח."

Fight Aging  – activism and education to defeat aging

https://www.fightaging.org/

האתר מקדם פעילות והשכלה בנושא המאבק נגד הזקנה ולשם הארכת חיים. מטרתו העיקרית היא להגביר את המודעות הציבורית לנושא, ובמילים אחרות, להפיץ את ה-"מ”מ" דהיינו מרכיב המודעות הרלוונטי. האתר ומכתבי התפוצה שלו מביאים עדכונים אחרונים מעולם הארכת החיים.

Cryonics Institute  Founded by Robert Ettinger, author of “Prospect of Immortality”

http://www.cryonics.org

http://www.cryonics.org/book1.html

מכון קריוניקה עוסק במחקר, פיתוח וביצוע של שיטות "קריוניקה" דהיינו שמירה על גוף האדם בהקפאה. התקווה היא שבעקבות התפתחות דרמטית במדעי הרפואה תתאפשר החייאה של אנשים לאחר השמירה הממושכת לעולם של בריאות אופטימלית ואריכות חיים. הסיכוי אולי לא גדול, אבל אפשר לנסות. המכון נוסד על ידי אחד המייסדים של התנועה להארכת חיים – רוברט אטינגר, מחבר הספר המרעיש "הבטחת האלמותיות".

Foresight Institute

http://www.foresight.org

יש הסבורים כי ננו-טכנולוגיה היא המפתח לקדמת הרפואה העתידית, לתיקון הרקמות המתבלות והגברת המהימנות של המכונה האנושית. "מכון הצפייה לעתיד" הוא אחד המובילים בחקר ננו-טכנולוגיה בכלל וננו-רפואה בפרט, על ההיבטים הטכניים והחברתיים.

Life Extension Foundation

http://www.lef.org

לעומת הארגונים הנ"ל, הקרן להארכת חיים היא ארגון הרבה יותר מסחרי, אבל אולי גם יותר מעשי. כמובן יש לקחת בעירבון מוגבל את העצות השונות והמגוונות לגבי תוספים ואורחי חיים בריאים ומאריכי ימים, שאנו מופצצים בהם מדי יום, ויש לחקור את הנושאים מחקר מעמיק ולבקש עצה מקצועית. אבל תמיד מעניין להתעדכן ב"מה שקורה בשוק."

AmericanAcademy for Anti-Aging Medicine (A4M)

http://www.worldhealth.net

גם אתר האקדמיה האמריקאית לאנטי-אייג'ינג הוא מקור מידע מעניין על האמצעים הזמינים היום. אך כמובן בכל העניינים יש לפנות לרופא המטפל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *