טרנזיסטורים אורגנים

אלקטרוניקה מתכלה במלואה בגוף יכולה להיות שימושית לשתלים רפואיים זמניים ואספקת תרופות נקודתית ומדויקת.

biodegradable_C_x220

טרנזיסטורים אורגנים מתכלים פותחו לאחרונה על ידי חוקרים באוניברסיטת סטנפורד, יכולים לשמש לשליטה על שתלים רפואיים זמניים המוחדרים בגוף במהלך הניתוח.

אלקטרוניקה אורגנית "פותחת הזדמנויות חדשות עבור שתלים בגוף," במיוחד אם האלקטרוניקה זולה, אמר רוברט לנגר, פרופסור ב-MIT, שלא היה מעורב במחקרה. שתלים עשויים לכלול את האלקטרוניקה אורגנית המתכלה עם פולימרים מתכלים הנושאים את התרופות.  הרופאים משתילים מכשיר כזה במהלך הניתוח, ולאחר מכן מפעילים אותו מחוץ לגוף ע"י תדרי רדיו כדי לשחרר אנטיביוטיקה במידת הצורך במהלך ההתאוששות. האלקטרוניקה יכול גם לעזור במעקב אחר תהליך הריפוי מתוך הגוף. אחרי הריפוי,  ההתקן כולו מתפזר בגוף.

קבוצת סטנפורד, בראשות הפרופסור להנדסה כימית ז'נאן באו, היא הראשון שהצליחה לעשות אלקטרוניקה מתכלה מחומרים מוליכים למחצה. אף על פי שההתקנים יציבים במים, כל מה שנשאר מהם לאחר 70 ימים זה רק כמה מגעים חשמליים ממתכת בעובי של רק כמה עשרות ננומטרים.

בעוד התקנים מסיליקון עשויים להיות מתאימים יותר לשתלים ארוכי טווח כמו לדוגמה אלה משמשים ממשקי מוח שבהם רמת הביצועים הנדרשת גבוהה יותר וחיונית, התקנים מתכלים במלואם עשויים להיות מתאימים יותר ביישומים בהם חשוב שהמכשיר ייעלם במשך הזמן, כמו בהנדסת רקמות או החדרת סמים נקודתית מדויקת, אומר באו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *