האדם המבוגר ביותר בעולם

האדם המבוגר ביותר בעולם, גרטרוד ביינס, נפטרה בגיל 115
ספטמבר 2009 ה -15, על ידי אהרון סנץ

תרגום והתאמה – סרג'יו שטיין

Obit Oldest Person

האדם זקן ביותר בעולם, גרטרוד ביינס, פשוט מתה בגיל 115

בחיפוש אחר אריכות ימים, אנו נוטים להתמקד באורח חיים בריא, תוספי פלא, או טכנולוגיות פוטנציאליות. זה קל לשכוח את האנשים השיגו מטרה זו לכאורה בלי כוונה לעשות זאת. גרטרוד ביינס, האדם הזקן ביותר על פני כדור הארץ, הלכה לעולמה בלוס אנג'לס ביום שישי, 11 ספטמבר 2009, בגיל הרך של 115… הכתר שלה עובר ל כמא צ'ינן ביפן, גיל 114, ועדיין מחזיק מעמד. אנשים אלה נותנים לנו תקווה כי החלום של חיים ארוכים יותר ואולי לנצח אולי בכל זאת אפשרי.

ישנם "איזורים כחולים" על פני כדור הארץ שבהם אנשים חיים זמן רב, ולאוכלוסיות אלה כנראה יש הרבה מן המשותף. אנו רואים אורח חיים פשוט ללא מאמץ מיותר, זה טוב לדיאטה להתמקד ירקות ופירות (לא בשר ולא סוכרים), והרבה תרגיל יומי. לא נראה שיש להם הרבה מהמשותף מלבד הרקע החקלאי (אבל אנחנו מדברים כאן על !1890) ומין (רובם נשים). ככל הנראה, אחד המאכלים האהובים על גב ביינס היה בייקון וביצים.

גרטרוד ביינס נולדה ב -6 באפריל 1894 בגאורגיה, עבדה במשך שנים רבות כמשרתת בבית אוניברסיטת אוהיו, ובילה את עשר השנים האחרונות של חייה בבית אבות בלוס אנג'לס. היא לקחה התואר של האדם המבוגר ביותר בינואר השנה, כאשר מריה דה חסוס (פורטוגל) נפטרה בגיל 114. יורשה,  כמא צ'ינן, (נולד ב 10 מאי 1895), הוא רק מבוגר ב 7 ימים מהמועמד הבא, קנדית ילידת מארה"ב,  מרי ג'וזפין ריי.

ממאות אלפי האנשים בעולם אשר מגיעים מאה שנים, רק 1 מתוך 1000 יגיע ל 110 שנה. מאלה, 1-2% יצליח לעבור את ה 115…
הגוף האנושי יכול לשרוד את הבלאי זמן רב מעבר לסמן את המאה. יש שפע של ראיות כי תוחלת החיים של האדם הממוצע יכולה להאריך לגילאים אלה באופן שגרתי. כבר, במדינות המפותחות ביותר, מאה מתוך כל מיליון איש עובר את מסוכת גיל ה- 100. בארה"ב, צרפת ויפן השיעור כבר עובר את ה- 300 לכל מיליון. כל אומה מצפה שהמספרים האלה יעלו באופן דרמטי במאה הבאה.

ויש לנו הרבה מה לתרום לאתגר זה!

One thought on “האדם המבוגר ביותר בעולם”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *