האם הרסברטרול ( רסברטרול) יתן לנו לחיות לנצח?

3 ספטמבר 2009 על ידי אהרון סנץ (תרגום והתאמה חופשיים – סרג'יו שטיין)

resveratrol-red-wine
להרבה תוספים הנמכרים באינטרנט אין שום מחקר רפואי לתמוך את טענותיהם. הבעיה של הרסברטרול היא שיש מחקר רפואי לגבות לכמעט כל הטענות שלו. זו תרכובת אורגנית הנמצאת ביין אדום שאמורה לעזור לך להילחם בהזדקנות, סרטן, סוכר גבוהה בדם, אלצהיימר ודלקות, מבלי לשנות את התזונה שלך או לאכול את ירקות שלך. זה נס! או אולי זה רק עניין של קצר בתקשורת. בואו נראה אם נוכל להבהיר את העיניינים.
אם תוסף אחד יכול לעשות כל מה שהרסברטרול מתיימר, יש לצפות שהאינטרנט יהיה מלא בזה!

וזה אכן המצב. אם כך,  כל מה שנשאר לפני שאתה קונה זה  לשאול את עצמך שתי שאלות: מי היא החברה הנכונה למכור לי תוסף המכיל  רסברטרול? והאם זה ישפר למעשה את הבריאות שלי?

איך הגענו לרסברטרול?

מתברר שהסוג האמיתי של נצח נוערים הוא בחוסרתאבון.  בשנות ה -1930  קרוול ומקיי מאוניברסיטת קורנל גילו שעכברים האוכלים פחות נהנים לחיות חיים ארוכים יותר. דיאטה מגבילת הקלוריות זו הניעה את כולם לחלום איך להגיע לחיי הנצח.

אז אנשים גילו לאכול פחות תוך שמירה על מרכיבי המזון החיוניים מאריך משמעותית את תוחלת החיים. זה גם עזר להאט את כל הבעיות העיקריות של ההזדקנות. הבעיה היא שהשיטה הטובה ביותר לצמצום הצריכה הקלורית נקראת הרעבה ויש לה תופעת לוואי מוזרה הנקראת מוות. דיאטות אחרות המבוססות על ירקות ופירות ודלות בסוגי בשר וסוכרים אכן מתקרבות לתנאים המייצרים אריכות ימים (כפי שאנו רואים ב"אזורים הכחולים"). רוב האנשים, לעומת זאת, יעדיפו למות צעירים מאשר לוותר על בשרים ועל סוכרים, וכך התחילו המדענים לחפש דרך לחקות את צמצום הקלוריות מבלי לאכול פחות.

אי אפשר  לדבר על רסברטרול מבלי להזכיר את הפרדוקס הצרפתי.משנות ה-90. אז ד"ר סרג 'רנו הציעה ש הסיבה שהצרפתים יכולים לצרוך דיאטה עתירת שומנים תוך כדי שמירה על שיעור נמוך של מחלות לב, היא בשתיית יין אדום. כאשר הריץ " 60 דקות" את הסיפור, המכירות של יין אדום בארה"ב קפצו ביותר מ -40%. רנו, רבים אמור, גרף את כל הקופה: תאוכל את כל השומן שתרצה, תשתה יין אדום, ואתה תהייה בסדר.

מתברר כי יין אדום מכיל ריכוז גבוה למדי של רסברטרול, עד 13 מ"ג . בשנת 2003, ד"ר דייוויד סינקלר מבית הספר לרפואה הארוורד הוכיח  שמינונים גבוהים של רסברטרול מאריכים את תוחלת החיים של השמרים ב -70%! בשנת 2006 ראה כי עכברים  בדיאטת עשירת שומן אבל גם עשירת רסברטרול הם בריאים בדיוק כמו אחיהם הנמצאים בדיאטה רגילה – בדומה לפרדוקס הצרפתי האמור.  מה עוד שתכונותיו של הרסברטרול נמצאו גם יעילים ביותר בלוחמה נגד סרטנים שונים…

תרופת פלא? כך זה נראה…
אבל למרות רמות גבוהות יחסית של החומר, אי אפשר לקבל מספיק רסברטרול משתיית יין אדום.

האיך זה עובד בדיוק, תלוי את מי שואלים. מנגנון פעיל שלו כבר אמור להיות יותר טסטוסטרון, אסטרוגן מוגבר, ירידה של רדיקלים חופשיים ואפילו ירדת נחושת. עם זאת, סינקלייר ואחרים הדגישו את השפעתו של הרסברטרול על הגןSIRT1 . הגן כנראה מקדד חלבונים המסייעים לתאים שלך עם בעיות ב-DNA . מחקר עם מבוגרים בפינלנד (מוזר, הא?) הראה ש גנים SIRT1 פעילים יעילים לחילוף החומרים (Lagouge et al, ( 2006 – וכך שוב בדומה ליתרונותיה של דיאטת צמצום הקלוריות.

בסדר, אבל כדאי לי לקנות אותו? שאל את העכברים.

מתוך עשרות מאמרים מדעיים, אף אחד מהם לא  הצליח להוכיח מעבר לכל ספק שרסברטרול אכן מאריך חיים בבני אדם.להוכיח זאת היה לוקח תיאורטית כ 80 שנים או משהו כזה. רוב העבודה נעשתה על השמרים, עכברים, תולעים וחיות אחרות קצרות חיים. אפילו השפעות אחרות המופלאות 'של רסברטרול (נגד סרטן, נגד סוכרת, וכו') לא הוכחו כעובדים על בני אדם (אף על פי שמחקרים מסוימים נמצאים בניסוי קליני עכשיו). סינקלייר וצוותו מתרכזים בדרכים רבות ושונות, כדי לעורר את הגנים  SIRTוהרסברטרול הוא  רק אחד הכיוונים.

גם אם הרסברטרול יעבוד גם אצל בני אדם כפי שהוא עובד בעכברים, תולעים, וכו ', עדיין נותרה הבעיה של החדרת כמות מספקת לתוך המערכת שלך. רוב החוקרים מעריכים כי ייקח 3-5 גרם ליום, וזה הרבה גלולות, כדי לשחזר את ההשפעות שראינו אצל עכברים. אבל כדורים פשוט לא יעבודו אצל בני אדם. רסברטרול לא מסתובב מאוד בקלות בתול המערכת שלך והוא נספג מאוד מהר על ידי הכבד והמעיים שלך. החדרת ריכוזים מספיק גבוהים כדי לעשות לך טוב עשויה להיות כרוכה בג 'ל מקומי, או זריקות.

הבעיה היא, בדומה לבדיקות גנטיות, תאי גזע, וטכנולוגיות "נס"אחרות, שאנשים מנסים לרכוש מוצר לפני שהמדע מוכן למכור אותו. זה משאיר את הצרכנים חשופים  לשרלטנים. אני לא אומר שהבטחותיו של הרסברטרול לעולם לא יוכחו, אני רק אומר שזה עדיין לא קרה. עד שגלולת פלא לאריכות ימים רדיקאלית תגיע לשוק אני הולך לדבוק באכילה נכונה, אימון גופני, והימנעות מסטרס. הם לא יכולים למכור את זה באינטרנט, אבל זה עדיין עובד.

4 thoughts on “האם הרסברטרול ( רסברטרול) יתן לנו לחיות לנצח?”

  1. מאמר יפה מאוד , אהבתי
    וכאחד שעוסק בתחום כבר לא מעט זמן אתה גם צודק בשורה התחתונה .
    אין תחליף ללשמור על הבריאות התוספים שאנו צורכים ( כל אחד ובחירתו ) הם נועדו להגן עלינו ב"מעידות" שלנו משיגרה בריאה ולאפשר לנו קצת חופש מידי פעם מהמגבלות אורך החיים הסגפני ככל שיהיה שנבחר לאמץ עבורנו .
    ישר כח

    אופיר

  2. הרצל אמר שאם תרצו אין אגדה, אז תרצו,אני רוצה שהחומר הזה קודם כל יהיה בשם פשוט יותר ריוורסר מלשון רוורס ואני מאמין בניגוד למאמר שימצא הפתרון לבדוק אם משהו שאנו אוכלים עובד במידי ולא תוך שנים ומחקרים,להיכנס לתא וזה אני מבין שקיים כבר כמעט,הרי לפני כמה שנים לא רבות גם לא היה אולטרסאונד וגם לא רנטגן והעולם מתקדם לא ?
    בינתיים אם שואלים אותי,צריך יקשיבו לך אם אתה אומר שכואב לך ולא ישלחו אותך לרופא פרטי שהרי שילמנו ביטוח בריאות כל חיינו הבריאים,לא ? וצריך חוק שבריאות זה לא ביזנס.
    אגב, להגיד שתהיה רגוע ותמנע מלחץ ושתעשה ספורט זה במילים נהדר רק כשאתה לא בריא זה לא קל.
    אני מקווה שבינתיים זה לא מזיק כי אני אוכל את זה (תרתי משמע)…
    בינתיים אני מרגיש עכבר ואולי זה יעבוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *